SAMNANGER IL

5650 TYSSE

Org.nr: 986 858 105

Treningsavgifter 2023

Treningsavgifter er fotballens desidert viktigste inntektskilde. Uten treningsavgifter ville det ikke ha vært mulig å opprettholde et godt fotballtilbud til barn og ungdommer i Samnanger. Inntektene går med til å dekke bl.a.

• drakter, baller, mål, vester, kjegler, medisinsk utstyr etc.
  • dekning av dommerutgifter
  • seriepåmelding og forsikring av spillere
  • deltakelse i cuper

Treningsavgifter bestemmes normalt på gruppas årsmøte. Innsigelser mot nivået på avgiften må fremstilles i årsmøtet.

Det sendes ut 1 faktura pr. spiller pr. sesong i løpet av mars via e-post.

Har ikke du mottatt faktura? Logg inn og se fakturaen i Min idrett.

Betalingstid er 15 dager fra fakturadato.

Treningsavgiftsatser for sesongen:

Treningsavgifter 2023

Kontingent

6 år

600 kr

7 – 9 år

700 kr

10 – 12 år

800 kr

13 år oppover

1000 kr

Lagledere, trenere, styremedlemmer

150 kr

Innbetalte treningsavgifter refunderes ikke dersom spilleren slutter eller melder overgang til annen klubb i løpet av sesongen.

Fritak og rabatter:

• 3.barn får 50% rabatt – bare eldste barn som får rabatt
  • Barn av styremedlemmer i SIL Fotball får 50% reduksjon på treningsavgifter.
  • Barn av lagenes trenere og Junior hovedtrenere får 50% reduksjon på treningsavgifter. Gjelder for maks 2 trenere pr lag
  • Barn av lagenes lagledere får 50% reduksjon på treningsavgifter. Gjelder for 1 lagleder pr lag
  • Rabattene kan ikke kombineres

Hva skjer hvis du ikke betaler treningsavgifter:

• Spillere uten betalt treningsavgift er ikke forsikret
  • Spillere uten betalt treningsavgift er ikke spilleberettiget i kamper for laget sitt
  • Spillere uten betalt treningsavgift vil bli satt som inaktive i FIKS
  • Spillere uten betalt treningsavgift vil ikke kunne melde overgang til annen klubb før han/hun betaler utestående treningsavgift (er)

Problemer med å betale til riktig tid?

Hvis du får problemer med å betale fakturaen innen forfall, er det viktig at du gir beskjed til kasserer/fotballstyret om dette. Vi er løsningsorienterte og vil forsøke å hjelpe til dersom fakturaen på treningsavgifter kommer på et ugunstig tidspunkt. Send oss derfor en mail, primært til gislanetotland@hotmail.com.
Om vi ikke får annen tilbakemelding, forventer vi at fakturaen blir betalt på forfall. Ignorering er ingen unnskyldning!

NB!

Vi er pålagt av NIF å sende ut faktura via Klubbadmin og vi mister derfor muligheten for søskenrabatt. Vi har derfor korrigert prisene. Sammenlignet med andre klubber ligg vi fortsatt under på treningsavgifter.

I tillegg til aktivitetskontingenten til fotballgruppa, må alle spillere betale 150 kr som kontingent/medlemsavgift til SIL Hovedlaget.

Noen vil synes at det er merkelig/urettferdig at man må betale 2 fakturaer for å kunne spille fotball.

Dette er imidlertid ikke noe SIL har funnet på, men noe som er nedfelt i Norges Idrettsforbunds lover;

Alle utøvere av en idrettsgren må være medlem av et hovedlag for å kunne utøve en særidrett.

Mvh,

Styret i Samnanger Fotball